יום שבת, 10 בנובמבר 2012

איך מזריקים מנוגון

ושוב, אני מתחילה עם הכסת"ח הרגיל: אין לראות בהוראות המובאות להלן תחליף להדרכה של אחות.

אני מצרפת קישור שמצאתי עם הוראות להזרקת מנוגון. ההוראות האלו ברורות לגמרי.
ובכל זאת, אצרף אותן גם כאן. מומלץ לקרוא את כל ההוראות לפני שמתחילים בביצוען.

זוהי אריזת המנוגון:
שימו לב: האריזה מכילה את האמפולות בלבד, עם האבקה והממס, אך אינה מכילה מזרקים ומחטים.
וזה מה שתצטרכו לצורך ההזרקה (הכפילו לפי כמות הזריקו שתצטרכו לקחת):
  1. מזרק 2 מ"ל
  2. מחט עבה למילוי מס' 19 או 21
  3. מחט דקה להזרקה מס' 25
  4. ספוגיות אלכוהול לחיטוי
  5. פד / גאזה להגנה בעת שבירת האמפולות (אפשר גם פיסת בד נקייה או משהו דומה)
ניתן להשיג את המזרקים והמחטים בבית מרקחת, במרפאת נשים או בבית חולים, במיון או במרפאת נשים בביה"ח. אני קיבלתי אותם מהאחות במיון נשים בבית החולים, ללא כל תשלום.

אריזת המנוגון מכילה שני מארזים, שבכל אחד מהם יש שורה של אמפולות עם אבקת התרופה, ושורה של אמפולות המכילות את הנוזל הממיס. המחט הוורודה בצד שמאל היא מחט המילוי, והמחט הכתומה למעלה היא המחט להזרקה. כך זה נראה מבפנים - האמפולות עם המזרק והמחטים:

כך נראות האמפולות מקרוב - שימו לב לנקודות הכחולות בחלק העליון הצר של האמפולות:

וכעת להזרקה:
1. קודם כל - יש כמובן לשטוף היטב ידיים במים וסבון, כדי למנוע זיהום.

2. יש להוציא את המזרק מהעטיפה, ואת מחט המילוי מהעטיפה, ולהרכיב את מחט המילוי על המזרק.

3. יש להחזיק את האמפולות, כאשר הנקודה הכחולה מופנית קדימה, לכיוון הפנים, ולאחוז אותן עם הבוהן והאצבע, כאשר בין הצד האחורי של האמפולה ובין האצבע, מניחים את הגאזה. הגאזה נועדה להגן על האצבע, במקרה שהאמפולה לא נשברת טוב (לי זה לא קרה, לשמחתי). הנה כך:
אם המינון הוא יותר מאמפולה אחת של אבקה, יש לשבור את מספר האמפולות הדרוש. אני הייתי צריכה מינון של שתי אמפולות של אבקה, כך שפתחתי שתי אמפולות של אבקה ואמפולה אחת של ממס. ניתן להמיס עד 3 אמפולות של אבקה באמפולת ממס אחת.

4. כעת יש להסיר את המכסה של מחט המילוי, ולהכניס אותה לתוך האמפולה של הממס ולשאוב את הנוזל לתוך המזרק.

5. עכשיו מזריקים את הנוזל הממס לתוך האמפולה של האבקה. אני, מכיוון שהיו לי שתי אמפולות של אבקה, הזרקתי חצי מהנוזל לתוך אמפולה אחת, וחצי לתוך האמפולה השנייה.

6. מניחים בעדינות את המזרק, כך שהמחט לא תיגע בכלום, ומנענעים בעדינות את האמפולות עד שכל האבקה נמסה. שואבים בחזרה את הנוזל לתוך המזרק.

7. כעת מסירים את מחט המילוי, מוציאים את מחט ההזרקה מהעטיפה ומרכיבים אותה על המזרק.
אוחזים את המזרק כשהמחט מופנית כלפי מעלה, מסירים את מכסה המחט, ומקישים בעדינות על המזרק כדי שבועות האוויר יעלו למעלה. דוחפים בעדינות את הבוכנה של המזרק, כדי שבועות האוויר יצאו החוצה, עד שטיפה קטנטנה של נוזל מופיעה בקצה המזרק.

8. בוחרים את נקודת ההזרקה באזור הטבור (מודדים מרווח של שתי אצבעות מהטבור ימינה / שמאלה / למטה), ומנגבים בעדינות בספוגית אלכוהול. שימו לב: לעיתים יש צורך להזריק בקדמת הירך - שאלו קודם אחות או רופא. אם לא אמרו לכם כלום, כנראה שצריך להזריק באזור הטבור.

9. ביד אחת צובטים בעדינות בנקודת ההזרקה ויוצרים קפל בעור, וביד השנייה אוחזים במזרק. מחדירים את המזרק בזווית של 90 מעלות, ולוחצים בעדינות על בוכנת המזרק להזרקה של החומר. ממתינים כעשר שניות, ומוציאים בזהירות את המחט מהעור. מנגבים את האזור בספוגית אלכוהול לחיטוי.

10. משליכים את המזרק והמחטים בזהירות לפח.

זהו, בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה