יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

סיום ותודות

זהו, יקרות ויקרים, כאן מגיע הבלוג שלי לסיומו, לפחות בשלב זה.
בסך הכל, הייתי בת מזל. יחסית עברתי את התהליך עם מעט מאוד תופעות לוואי, ב"ה.
אני מודעת לכך שישנן רבות אחרות שחוו תופעות לוואי קשות יותר, סיבוב של השחלות, או תופעות לא נעימות אחרות. זכיתי וזה היה לי קצר ונגמר.

הוקפאו לי בסופו של התהליך 19 ביציות. החוק בישראל מאפשר לנשים בריאות בגילאים 31-40 להקפיא את הביציות עד לכמות של 20 ביציות או עד ארבעה מחזורי טיפול. כלומר, בגלל שהוקפאו לי רק 19, אוכל לשאוב עוד ביציות אם ארצה. כרגע, עם זאת, אני עדיין לא חושבת בכיוון. אני רוצה לנסות למקד את מאמצי בלמצוא בן זוג ולהביא איתו ילדים באופן טבעי.

אני מקווה שהצלחתי לעזור למישהי בהתלבטויות, במעבר של התהליך, בהוראות הזרקה או סתם בהרחבת אופקים וידע נוסף.

ואני לא יכולה לסיים בלי רשימת תודות:
תודה לך, אלוקים, שעשיתי לי את התהליך הזה קצר, שלא היו לי הרבה תופעות לוואי, תודה על כך שהתהליך עבר בהצלחה, ללא סיבוכים וללא מצבים מסוכנים, תודה על שהוקפאו לי מספיק ביציות, אבל עדיין אחת פחות ממה שהחוק מתיר, כדי שאוכל לשאוב שוב ביציות אם ארצה. תודה רבה על כל העזרה במהלך הדרך, על זה שהחלקת לי עניינים וסידרת לי את כל הדברים שהשתבשו ברגע האחרון, גם אם זו אני שהייתי טפשה מספיק בשביל לגרום לעצמי את אותם השיבושים...

תודה רבה לך, פרופ' מאירוב. אני לא יכולה להשוות עם רופאים אחרים בתחום, כיוון שאינני מכירה כאלו. אבל אני מרגישה לגמרי בת מזל שנפלתי על רופא כזה, שהוא בראש ובראשונה אדם מקסים. היית סבלן מאוד ורגיש, ואני הלחוצה, נדנדתי לא מעט. תודה על הסבלנות, על החיוך והרוגע, ועל כל הליווי. לכבוד היה לי להכיר אדם כמוך! מאחלת לך הרבה בריאות, שנים טובות, ויכולת לעזור לעוד נשים רבות.

תודה רבה לאחות זוהרה מקופת חולים, לאחות זיווה ממרפאת כללית קונקורד, ולאחות מזל ממיון נשים בביה"ח. הייתן מלאכים בשבילי בזמן הנכון ובמקום הנכון. העזרה שהגשתן היתה מעל ומעבר, גם אם נראתה מעטה. הלוואי שכל האחיות בעולם יהיו כמותכן! בריאות ואושר.

תודה לאמא שלי - גיבורה אמיתית שהצליחה להחביא את הפחד הרב שחשה בשל התהליך, ונתנה לי את כל הגיבוי.

תודה לחברותי לעבודה, א. ה. ו-א. נתתן לי תמיכה, חיזוק ועידוד רב, שלא יכולתי לקבל אותם מהמעגל הקרוב יותר שלי. לא שוכחת לכן את זה.

תודה לחברתי ר. שהיתה שם מאחורי הקלעים וליוותה אותי ביום של השאיבה, והיתה איתי בבפחד וגם בהקלה שבאה אחר כך. אני מודעת לאנרגיות שזה דרש ממך, ואני אסירת תודה.

תודה גם לחברתי י. שחיזקה ועודדה, ובאה לבקר אותי כמעט בכל יום, כדי להקל, להרגיע ופשוט להיות שם בשבילי.

ובסוף - תודה לכם, קוראים/ות. למרות שלא הגבתם, אני יכולה לראות שהייתם פה.


מאחלת לכולם בריאות, אושר והצלחה רבה בכל!

14 תגובות:

  1. היי ציפי
    מה שלומך? הצלחת לרגש אותי בבלוג זה,חייבת להודות שקראתי את רובו, ואת מפרטת את התהליך בצורה עניינית ונעימה וממש נותנת תחושה של לתת "מרשם" לתהליך הזאת ויחד עם זאת בצורה שמורידה את מפלס הפחד ממנו..כל הכבוד לך את אמיצה בהליכה להליך הזה ובשיתוף שבחרת לשתף בבלוג שלך. אני באמת מאחלת לך הרבה הצלחה ושמחה בשבילך שאת אחרי זה.
    רציתי לשאול אם יהיה אפשר ליצור איתך קשר טלפוני,על מנת לדבר ולשאול עוד מס' שאלות, מכיוון שהתחלתי לחשוב על ההליך הזה בעצמי. אשמח לשמוע ממך בחזרה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המחמאות. אשמח לדבר איתך. שלחי לי הודעה נוספת עם מס' הטלפון שלך (לא אפרסם אותה, כמובן) ואצור איתך קשר.

      מחק
  2. כל הכבוד לך והמון תודה על השיתוף, הפתיחות, המידע החשוב והנחוץ כל כך!!!!
    קראתי את כול הבלוג שלך, התרגשתי ונהנתי מהכתיבה שלך ומחוש ההומור :-)
    אני עומדת להתחיל בתהליך ממש בקרוב ועזרת לי מאוד להבין לקראת מה אני הולכת...
    אני שמחה בשבילך שאת אחרי הכול ועוד יותר שעבורך התהליך והתוצאה היו מוצלחים מאוד!!! מאחלת לך הצלחה בהמשך ומחזקת אותך.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שעזרתי. שיהיה לך המון בהצלחה בתהליך ובתוצאה גם כן!

      מחק
  3. ישר כח גדול על האומץ!!! התרגשתי ודמעתי, לא פשוט לעשות תהליך כל כך משמעותי בחיים שלנו, הלוואי ולי היה את האומץ שלך להתחיל בתהליך הזה, אני קרובה לגיל 40 וטרם מצאתי את האומץ לעשות את זה בפרט שזה לא מקובל אצלנו, הפחד, החששות מונעים ממני לעשות את מה שאת עשית. ריגשת אותי מאוד!! כל הכבוד לך והמון הצלחה בהמשך...

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימית יקרה, התהליך אכן לא פשוט ודרש ממני הרבה אומץ, אבל עשיתי משהו שהרגשתי שאני חייבת לעצמי - להיות בע"ה יום אחד אמא לילדים בריאים ושלמים. מחשבות על מקובל או לא מקובל ממש לא היו חלק מהשיקולים שלי ואסור שהם יהיו חלק מהשיקולים שלך. אף אחד לא צריך לדעת על כך, חוץ מחברה או שתיים שיהוו תמיכה מוראלית, ומן הסתם גם בעלך לעתיד (שדווקא נראה לי שיעריך את זה). את הפחד מהתהליך אני דווקא מבינה. זאת הסיבה שכתבתי את הבלוג הזה. מאחלת לך המון הצלחה וסיעתא דשמיא במה שתבחרי!

      מחק
    2. תודה רבה ציפי, אכן דילמה מאוד כואבת ולא פשוטה

      מחק
  4. ערב טוב ציפי
    אני מודה לך מאוד על השיתוף בתהליך, התחושות, הרגשות,הקשיים ובכלל הצלחתי להרגיש מה את עוברת...
    כל הכבוד על התהליך שעברת והאומץ. כבחורה דתית אני מאוד מאוד מבינה את הלבטים הנוספים...
    אני אישית מתחילה את התהליך עם הרבה חששות אבל עם הבנה שזה חייב להיעשות...הגיל שלי מתחיל לתקתק...
    אשמח אם תוכלי להשאיר מייל אם יהיו לי שאלות נוספות. בכל אופן מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך.
    יישר כח

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אנונימית. אשח לענות על שאלותייך, אם יהיו, אך קצת לא נוח לי להשאיר מייל בתגובות. תוכלי לשלוח לי הודעה נוספת עם המייל שלך (אני מבטיחה לא לפרסם את התגובה הזו) ואז אשלח לך מייל ממני.

      מחק
  5. היי ציפורה,
    קראתי את הבלוג שלך והוא חיזק את החלטתי לבצע את התהליך.
    כיצד אפשר ליצור איתך קשר מעבר לתגובה זו?
    אני לא רוצה לפרסם את המייל שלי כרגע בבלוג. ראיתי שהצעת לאחרות לשלוח לך את המייל שלהן ללא פרסום בבלוג.
    תודה רבה מראש,
    אני

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית - ציפי, ולא ציפורה - מעדיפה כך. שנית, אחזור שוב: ניתן לרשום תגובה עם כתובת המייל - אותה לא אפרסם בבלוג - ואז אשלח מייל פרטי לכתובת זו.

      מחק
  6. היי ציפי,
    עזרת לי מאוד עם מידע לגבי התהליך ולגבי מה שעברת. אני רואה שעבר הרבה זמן מכתיבת הבלוג אך רציתי עדיין לדעת אם אפשר לדבר אתך על מנת לדאול כמה שאלות... אני ממש לפני התהליך... קצת חוששת...
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אנונימית. בוודאי שאפשר לדבר איתי. שלחי לי בהודעה את הטלפון שלך או המייל שלך (אל תדאגי, זה לא יתפרסם), ונדבר.

      מחק
  7. ציפי יקרה,תודה רבה על השיתוף בתהליך,בלבטים,בהכנות לקראת ותוך כדיי התהליך ועל הפתיחות והכנות האמיתית-זה עזר לי מאוד והיווה חלק חשוב בקבלת החלטה לעבור את התהליך.
    *לבאות בתור שעושות את התהליך,וחברות כללית-אפשר לבקש ב*2700 רשימת רופאים בהסדר עם הכללית,לבקש רשימת מומחי פיריון.
    ועוד משהו,את התרופות,הכי קל להשיג בבתי מרקחת שצמודים למכוני בריאות האשה.לא כל בית מרקחת מחזיק את מלאי התרופות האלה.)זה נכתב אחריי התרוצצות במבפר בתי מרקחת...)

    השבמחק