יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

ממשיכים לפי הרשימה

יום ראשון, הושענא רבה, ערב שמחת תורה, תשע"ג 7.10.2012

אני מבלה את הבוקר בבית המרקחת בקופת החולים להוציא את התרופות שהרופא רשם.
אוף כמה אנשים! הייתי בטוחה שכולם הגיעו ביום שישי, ועכשיו ביום ראשון בערב החג יהיה ריק. איזו טעות! 

אני כבר נמצאת פה כשעה, מנצלת את הזמן כדי לכתוב את הפוסט הבא.

תוך כדי המתנה גיליתי שיש בקופת החולים שירות חדש: בדיקות דם ללא הזמנת תור בימים א'-ה' בשעות 06:30-10:00. הידד! זה אומר שלא אצטרך לאחר לעבודה בכל פעם שאצטרך לבצע בדיקות דם. בינתיים אני גם נרשמת לשירות האונליין של הכללית, כדי שאוכל להוציא את תוצאות הבדיקות במחשב בכל זמן. חיוני, נראה לי, במקרה שלי.

פתאום עולה בדעתי שאני נמצאת פה עם המרשמים שרופאת המשפחה הביאה לי, ולא עם המרשמים המקוריים של הרופא שלי. אולי עדיף שגם הם יהיו אצלי...
אני מנצלת את העובדה שאני גרה במרחק של 5 דקות, והתור נראה עדיין ארוך מאוד, ורצה הביתה כדי להביא את המרשמים המקוריים.

כשמגיע תורי, מסתבר שאכן היה לי מזל. הרוקח אומר לי שאין שום משמעות למרשמים של רופאת המשפחה וצריך רק את המרשמים של הרופא המטפל. איזה מזל שלא זרקתי אותם!

הרוקח מסתכל על המרשם ושואל: לאיזה ילד זה? 
 - מה זאת אומרת? 
 - הרופא לא רשם לאיזה ילד זה.
אני עונה: זה עדיין לא לילד. זה להקפאת ביציות לשימור פוריות.
והוא שואל שוב: כן, אבל לאיזה ילד?
ואני שוב עונה: עוד אין ילד. אני לא נשואה. אני מקפיאה את הביציות שלי, כדי שיום אחד כשאתחתן אוכל להשתמש בהן כדי להביא ילד.

לקח לו זמן עד שהוא הבין, ואז הוא אומר לי: טוב, אני לא יודע אם אוכל לתת לך את זה בהנחה של 85% (זו ההנחה שנותנים לנשים בטיפולי פוריות, כמדובר בילד ראשון ושני). אני צריך לבדוק את זה.
ידעתי שככל הנראה זה מה שיהיה ואמרתי: כן הנחה, לא הנחה, אני צריכה את זה, אז פשוט תביא לי.

והבלתי יאומן קרה: הוא חוזר עם התרופות ביד, ואומר לי: טוב, את מקבלת את זה בהנחה של 85%. התאפקתי לא להראות התרגשות גדולה מדי. בחלומות הכי ורודים שלי לא ציפיתי לזה. נס נוסף ברשימה...

קיבלתי את התרופות כולן, חוץ מאחת שלא הייתה במלאי, והסיפור כולו עלה לי 536 ₪. רק תחשבו שזה אחרי הנחה של 85%, מה שאומר שהסכום המקורי הוא מעל 3,500 ₪ שנחסכו לי.
אני כמעט בטוחה שזה היה בטעות, ואל תבנו על זה אצלכן, חברותי הרווקות. כל הזמן חיכיתי שמישהו יצא ויגיד: "הי, היא בכלל לא אמורה לקבל את ההנחה הזו".

יצאתי והלכתי לבית מרקחת אחר כדי להשלים את התרופה החסרה. אך בית המרקחת נסגר מוקדם עקב לוויה, כך שעדיין נשארה לי תרופה אחת לרכוש.

 

או.קיי. כמעט וי אחד נוסף ברשימה.



בלילה, לפני שהלכתי לישון, הצצתי באחת מקופסאות התרופות שקניתי. אימא'לה! זה היה נראה מפחיד כל המזרקים האלו והחומרים הנוספים. טעות להציץ בדברים כאלו בשעות הלילה. זה כמעט כמו לצפות בסרט אימה... מלחיץ!

תגובה 1:

  1. לידיעת הקוראות, ההנחה לתכשירים היא לפי מספר הילדים שיש לאישה. אצלי הרופא כתב מאחורי המרשם "ללא ילדים" וחתם וכך קיבלתי גם הנחה של 85%. לי הכל עלה 660 ש"ח בערך.
    עם כל ילד נוסף שיש ההנחה קטנה.
    ההנחה ניתנת רק לנשים שהן בגיל הפוריות.
    בהצלחה!

    השבמחק