יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

בדיקת דם ביום שישי

אז מה הסיפור עם בדיקת דם ביום שישי?

העניין הוא שבדיקות דם מבוצעות בד"כ בימים א'-ה' בלבד. לא ביום שישי.
ובכל זאת, כשעוברים תהליך כזה של טיפולי פוריות, יש חשיבות גדולה לביצוע בדיקות דם בימים ספציפיים, שלפעמים, מה לעשות, נופלים על יום שישי.
אז מה עושים?

האמת, שלא היה לי מושג. פשוט ניגשתי למרפאה שליד הבית, והחלטתי שאשאל את האחות.
לקחתי תור, אבל היו די הרבה אנשים לפני, אז ניסיתי לגשת למשרד המרפאה ולשאול את המזכירה.
המזכירה אמרה לי שאין לי ברירה אלא ללכת למרפאת האם שלי ולשאול שם. ניסיתי בכל זאת לשאול אולי יש אפשרות כלשהי לעשות משהו פה כדי שלא אצטרך לגשת לשם - זה באמת נראה לי בזבוז זמן.
הזכרתי גם שאתמול, כשפניתי למוקד הכללית, אמרה לי אחות שיש אפשרות לעשות בדיקת דם ע"י אחות ולשנע אותה בעצמי למעבדה המרכזית. אבל היא הייתה די עצבנית על הבוקר, וחשבה שאני מתווכחת איתה סתם: מה פתאום, אני מכירה כמה אנשים שעובדים שם, הם בכלל סגורים ביום שישי, לא מבינה מי אמר לך את זה...
הבנתי שמפה לא תצמח לי הישועה, וחזרתי להמתין לתורי להיכנס לאחות.

זה היה די מתסכל. הרי ברור שאני לא היחידה שיוצא לה בדיקת דם שחייבת להיעשות ביום שישי. אין נהלים בנושא? אף אחד לא יודע כלום?

תוך כדי המתנה, התקשרתי למרפאת האם שלי, וניסיתי לשאול שם. המזכירה העבירה אותי לאחות, והאחות לא ממש ידעה איך לעזור לי. היא אמרה שהם בכלל לא עובדים על המעבדה המרכזית, אלא שולחים למרפאה המרכזית בעיר, והם מעבירים את זה למעבדה. היא כן ידעה לומר לי שלמיטב ידיעתה יש מרפאות שעושות תורנות לבדיקות דם ל-IVF בימי שישי, לנשים שעוברות טיפולי פוריות ושאנסה לגשת למרפאת הנשים בקופת החולים בה אני נמצאת (זו קופת חולים מרכזית וגדולה במרכז העיר), אולי שם ידעו לעזור לי.

אם אגיד שאבן נגולה מעל ליבי, לא אגזים בכלל. כבר היה אחרי שמונה בבוקר, וכבר חששתי שאצטרך לנסוע לאסותא בראשל"צ למרות הכל...

עליתי למרפאת נשים בקומה השנייה, ושאלתי את המזכירה על מרפאות שעושות תורנות בימי שישי. היא אמרה: כן, אבל הם סוגרים בשמונה וחצי, עכשיו כבר שמונה ועשרים... לכי תשאלי את האחות.

האחות זוהרה - מלכה, אין עליה - עזרה לי המון! כבר הייתי על סף יאוש...
דבר ראשון - היא אמרה לי - בעניינים כאלו אל תפני אף פעם למזכירה רפואית רגילה או אחות רגילה. רק לאחיות שמתעסקות בפריון. כל האחרות פשוט לא מבינות כלום בנושא!
יש אכן מרפאה שעושה תורנות לבדיקת דם ביום שישי ל-IVF וזו מרפאת קונקורד ברמת גן, אבל כבר מאוחר מכדי לגשת לשם עכשיו. לו הייתי מגיעה קודם - הייתי שולחת אותך ישר לשם, כי להם יש שליח שלוקח את הבדיקות הדחופות ישר למעבדה, ואז את לא צריכה ללכת בעצמך.
אבל כרגע, בגלל שאת באיחור כבר, אל תדאגי, אני אקח לך דם ותצטרכי לנסוע למעבדה בקריית עתידים להביא את זה בעצמך. כל עוד יש לך בדיקת דם מוזמנת במחשב - הכל בסדר.
היא לקחה לי דם, ואז התקשרה מולי למעבדה, כדי לוודא שהם יקבלו אותי כשאגיע.

לקחתי לשם מונית - 120 ש"ח הלוך וחזור. כפרת עוונות. הסכום שאני עומדת להוציא הוא הרבה יותר גדול מזה. לא זה מה שירושש אותי...

קצת הסתבכנו בדרך, כי האחות זוהרה רק ידעה לומר לי שהמעבדה נמצאת בקריית עתידים בבניין 12, בלי ציון של שם רחוב. אך קריית עתידים היא גם שמו של כל האזור של הרחובות הברזל, ראול ולנברג ומה שביניהם.
למזלי היא גם נתנה לי את הטלפון של המעבדה, וכך יכולתי לבקש הנחיות.

אז לטובת כל מי שיצטרך להגיע לשם אי פעם, הנה הוראות ההגעה:
מגיעים לרח' ראול ולנברג ונוסעים איתו צפונה, עד שמגיעים לכיכר, ובכיכר פונים ימינה לרחוב דבורה הנביאה.
אחרי כמה מטרים רואים מצד ימין חנות של מגה בול. מיד אחרי שעוברים את החנות - יש פנייה שמאלה לתוך מתחם עסקים שנקרא קריית עתידים. כל הבניינים שם ממוספרים.
כדי להגיע לבניין 12 - אחרי הכניסה למתחם פונים שמאלה ומיד ימינה ושוב שמאלה. ואז מצד ימין זה בניין 12, שם ממוקמת המעבדה הכללית של קופ"ח כללית.
יש להמשיך עד סוף הרחוב הקטן הזה ולפנות ימינה, כי הכניסה היא מסביב לבניין. יש שם בודקה של שומר, וצריך לומר לו שהגעתי להביא בדיקת דם למעבדה ואז הוא קורא ללבורנטית שתבוא לקחת את הדגימה.

כל הסיפור כולו לקח כשעה. בשעה 09:20, כבר הייתי בדרך הביתה!

אני לא יכולה אפילו להתחיל לתאר איזו הקלה זאת היתה, אחרי הבוקר המלחיץ הזה. תודה, ה', עזרת לי כל כך!
ותודה רבה, אחות זוהרה. הלוואי וכל האחיות יהיו כאלו סבלניות ועוזרות, ויתנו כזה שירות, עם כזה חיוך וכזאת נעימות וסבלנות. ירבו כמוך! רק בריאות!

מסקנות מהיום?
1. כבר אמרנו - אם יש בדיקות דם לעשות - לא לדחות. הייתי צריכה לעשות את זה אתמול, ביום שאחרי שקיבלתי את המחזור.
2. לברר מראש - לפני שמתחילים בתהליך - אילו מרפאות באזורכם עושות תורנות ביום שישי לבדיקות דם ל-IVF, כדי שאם תצטרכו - לא תתקעו.
3. לברר בדיוק באילו שעות עושים את בדיקות הדם במרפאה, ולגשת לשם הכי מוקדם שאפשר! כל דקה פה יקרה.
4. אם אתם נזקקים, או יותר נכון - נזקקות - לייעוץ עם אחות או מזכירה רפואית, דרך מוקד הכללית או במרפאה עצמה, וודאו שאתן מדברות עם אחת שמבינה בפריון / טיפולי פוריות. עדיף שתגשו מראש למרפאת נשים להתייעץ עם המזכירה / האחות שעובדת שם. הן יתנו לכן את המידע המדוייק ביותר ואת העזרה שתזדקקו לה. אין טעם לבזבז זמן אצל המזכירה במשרד הכללי / האחות הכללית.

תגובה 1:

  1. פשוט לא ייאמן כמה בירוקרטיה מעמסים עלינו בשביל לעבור בדיקה פשוטה. מקווה שהכל אצלך יעבור בשלום.
    אי הפניה לבדיקה

    השבמחק